2. połowa XX wieku- jak kształtowała się historia Certiny
Dodano: 23-10-2018 w kategorii: Uncategorized autor: Kasia

Na przełomie lat 1948/49 nastąpił zwrot w działalności Certiny – otwarto pierwsze zagraniczne przedstawicielstwo firmy z siedzibą w Niemczech. Rozpoczął się proces internacjonalizacji przedsiębiorstwa i zwiększania świadomości marki wśród klienteli nie tylko krajowej, ale i zagranicznej.
Z biegiem czasu koncepcja wizerunku firmy coraz bardziej pokrywała się z jej nazwą. Firma nieustannie rozwijała się i wzmacniała swoje zaplecze technologiczne. W 1955 r. dysponowała jedną z najnowocześniejszych fabryk. Dzięki pracy przeszło 500 osób taśmy produkcyjne dziennie opuszczało przeszło 1000 czasomierzy.

 

 

Double Security – przełomowy patent Certina


W wyniku działań rodziny Kurth w 1959 r. na rynku zegarków naręcznych doszło do przełomu – wyprodukowano zegarek o dodatkowo wzmocnionej kopercie posiadający system DS – Double Security, którego budowę przedstawia rysunek poniżej. Certina stała się producentem jednych z najwytrzymalszych zegarków i jedynych, których wodoszczelność sięgała wówczas 20 ATM. Zegarki Certiny wytrzymywały kolejne testy – cechowała je odporność na zmiany wysokości i ciśnienia, co udowodniła niezawodność czasomierzy podczas wyprawy noszących je himalaistów na Dhaulagiri (8222m). Siła marki wzrastała z każdą kolejną wypuszczaną na rynek kolekcją zegarków posiadających tak zaskakujące funkcje jak wskazywanie dziennego biorytmu użytkownika.

 

 

Budowa systemu Double Security

Źródło: Double Security, Certina, http://www.certina.com/Collection/E-Catalog.aspx 

 

Międzynarodowe nagrody dla zegarków Certina

Zdecydowane i odważne poczynania zarządu firmy zaowocowały ogromnym uznaniem koneserów sztuki zegarmistrzowskiej. W 1972 r. Certina otrzymała nagrody „International Diamonds Award” i „Golden Rose” w kategorii największych innowacji, za zegarek z białego złota pokryty diamentami.
Również działania marketingowe firmy przyniosły oczekiwane skutki. Certina stała się liderem w zakresie produkcji zegarków sportowych średniej klasy. Rozpoznawalność marki rosła także dzięki znanym sportowcom jak Muhammed Ali czy Roger de Coster, którzy publicznie reklamowali zegarki Certiny.
Mimo kolejnych sukcesów właściciele dawnej Grany nie spoczęli na laurach. Udoskonalono zarówno linie sportowe jak i kolekcje stworzone z myślą o kobietach eleganckich, ceniących szyk i klasę. W 1977 r. Certina po raz kolejny otrzymała nagrodę „Golden Rose”. Tym razem za zegarek damski wysadzany 395 diamentami.

 

 

Certina częściś SMH Group


Proces internacjonalizacji firmy nie zakończył się wraz z otwarciem filii zagranicznej. W 1983 r. Certina dołączyła do holdingu SMH Group podzielając wizję rozwoju szwajcarskiego zegarmistrzostwa.W koncernie tym wyróżniała się wśród marek SMH dzięki produkcji zegarków sportowych (np. nowa linia DS Cascadeur) oraz sportowo-eleganckich (np. DS Spel). Podejmowała współpracę z osobami i firmami znanymi ze świata sportu, co również przyczyniło się do jej popularyzacji. Dzięki skutecznej kampanii marketingowej i kontynuowaniu produkcji modeli o bardzo wysokiej jakości, Certina, obok Tissota, zajęła najwyższe miejsca wśród zegarków klasy średniej wyższej, co doskonale wpisało się w  charakter marki ujęty w jej motto: „Jakość za umiarkowaną cenę”. Firma z każdym dniem otwierała się na potrzeby swoich klientów, a skutki tak właściwego podejścia obserwować możemy także dziś…

 

Specjalnie dla Ciebie!
Dopasowane do Twoich preferencji produkty, zniżki i informacje o nowościach.

Jeśli chcesz otrzymywać od nas e-maile, zostaw nam swój adres: