Początki marki Certina
Wśród wielu marek zegarków jakie koncern Swatch Group oferuje swoim klientom niezaprzeczalnie istotną marką jest Certina. Marka ta powstała w 1888 r. w Grenchen z inicjatywy braci Kurth, którzy otworzyli pierwszy w tej miejscowości zakład produkcji zegarków i mechanizmów zegarkowych. Była to bardzo mała firma, która dziś mieściłaby się w charakterystyce mikroprzedsiębiorstwa. Zatrudniała bowiem jedynie trzy osoby pracujące w maleńkim warsztacie przy domu rodzinnym.
Ciężka praca kluczem do sukcesu marki Certina
Sukces Certiny rodził się latami i śmiało można stwierdzić, iż jest efektem ciężkiej ludzkiej pracy i determinacji. Początkowo firma nosiła nazwę Grana. Był to skrót od łacińskiej nazwy Grenchen – Granacaus. Mimo iż firma powstała w 1888 r. jako produkująca zegarki, pierwszy czasomierz na rękę braci Kurth pojawił się na rynku dopiero w 1906 r. Przez pierwsze dwadzieścia lat Grana utrzymywała się więc z produkcji mechanizmów do zegarków. Kolejne lata działalności braci Kurth zaowocowały rozwojem rodzinnego przedsiębiorstwa.
Kiedy Certina stała się… Certiną
Równolegle z jego rozrostem i wzrostem liczby zatrudnionych do 250 pracowników zmieniała się tożsamość firmy, a wraz z nią i nazwa. Adolf i Alfred Kurth postanowili przekształcić Granę w Certinę. Nazwa ta nawiązywała do łacińskiego słowa certus co znaczy „pewny, zabezpieczony” i doskonale odzwierciedlała wizję właścicieli. Zmiana nazwy korzystnie wpłynęła na wizerunek przedsiębiorstwa budząc w klientach pozytywne emocje i skojarzenia, co pozwoliło firmie otworzyć się na nowe rynki.
Certina rozpoczyna ekspansję na nowe rynki
W 1926 r. do firmy dołączył Hans Kurth absolwent St Imier College, który zajął się wprowadzaniem do zegarków Certina nowoczesnych technologii. Od 1929r. marketingiem i kwestiami finansowymi firmy zarządzał Ervin Kurth, który posiadał ogromne doświadczenie bankowe. Wykorzystując dobre wrażenie wywarte na dotychczasowych klientach i chcąc wzmocnić swoją pozycję na rynku, Hans i Erwin Kurth zdecydowali się na duży krok marketingowy – na rynek wprowadzono zupełnie nowy produkt. Na przełomie lat 1948/49 nastąpił zwrot w działalności Certiny – otwarto pierwsze zagraniczne przedstawicielstwo firmy z siedzibą w Niemczech. Rozpoczął się proces internacjonalizacji przedsiębiorstwa i zwiększania świadomości marki wśród klienteli nie tylko krajowej, ale i zagranicznej.