Zegarki Longines - ogólne informacje o marce
Na rynku znajduje się wielu producentów zegarków ze Szwajcarii i większość tych firm cieszy się nieustanną popularnością wśród klientów. Nie powinno budzić to zaskoczenia, w końcu każdy zdaje sobie sprawę z tego, że słowa “szwajcarski zegarek” budzą respekt, podziw, oznaczają wysoką pozycję, klasę i elegancję. Wśród liczących się na rynku producentów od wielu lat znajduje się między innymi firma Longines, której zegarki cieszą się niesłabnącą popularnością wśród kupujących. To producent, który zegarkami zajmuje się blisko 200 lat i swoją silną pozycję na rynku zawdzięcza wyjątkowości produkowanych zegarków.
Historia firmy Longines – blisko 200 lat z zegarkami
Historia znanego producenta zegarków rozpoczyna się w roku 1832, gdy Augste Agassiz pojawił się w Saint – Imier i razem ze swoimi dwoma wspólnikami rozpoczął produkowanie zegarków kieszonkowych, w których wykorzystywany był popularny w tym okresie wychwyt wrzecionowy. Nazwa firmy początkowo brzmiała Comptoir Agassiz & Cie i zarządzali nimi wspólnie trzej właściciele. W roku 1847 Auguste Agassiz zostaje wyłącznym właścicielem firmy i do jej przejęcia przygotowuje swojego bratanka. W roku 1852 Ernest Francillon rozpoczął pracę w firmie, by przejąć ją 10 lat później. Wtedy zmieniono nazwę na Ancienne Maison Auguste Agassiz, Ernest Francillon, Successseur.
Pojawienie się firmy w Les Longines
Ernest od początku chciał udoskonalać prowadzona działalność, dlatego kupując dwie działki w miejscowości Les Longines zdołał przenieść tam wszystkich zegarmistrzów i tak pojawiła się nazwa Longines a firma otrzymała swoją pierwszą fabrykę. Od początku produkcji pierwszego własnego mechanizmu w 1867 na każdym produkcie grawerowana była klepsydra ze skrzydłami. To właśnie ten znak stał się znakiem charakterystycznym firmy. W związku z tym w roku 1889 zarejestrował markę i oryginalne logo Longines, a jednocześnie w 1893 roku marka została wpisana do rejestru Szwajcarskiego Międzynarodowego Urzędu Własności Intelektualnej i co ciekawe stała się w ten sposób najstarszą chronioną prawnie marką na świecie.
Budowanie silnej pozycji na rynku
Od samego początku swojej działalności firma Longines stawiała sobie za cel stworzenie takich rozwiązań, które będą się wyróżniać a jednocześnie dążyła do tego, by uczestniczyć w przełomowych wydarzeniach. Dlatego między innymi w roku 1927 przy pomocy zegarka Longines mierzony był czas pierwszego nieprzerwanego lotu z Nowego Jorku do Paryża, czy też w roku 1932, gdy zegarek towarzyszył Amelii Earhart, która jako pierwsza pilot przeleciała z Newfoudland do Irlandii. Uczestniczenie przez firmę w różnych ekspedycjach lotniczych doprowadziło do tego, że pojawiały się nowe zegarki nawigacyjne produkowane przez firmę Longines.
Pojawienie się firmy w sporcie
Działalność przy pionierskich operacjach lotniczych była jedną z licznych aktywności podejmowanych przez firmę Longines. W roku 1952 pojawiła się ona w sporcie i od tego momentu dość silnie zaznaczała tam swoją pozycję. Od ZIO w Oslo odpowiadała bowiem za dokonywanie pomiarów czasu w trakcie konkurencji olimpijskich. Trwało do aż do roku 1980, a więc firma uczestniczyła ze swoim sprzętem w sumie aż w 15 zawodach Olimpijskich letnich i zimowych. Po zakończeniu współpracy w ramach Igrzysk Olimpijskich firma została przy sporcie uczestnicząc między innymi w dokonywaniu pomiarów na zawodach jeździeckich.
Firma pozostająca na straży tradycyjnych rozwiązań
Rewolucja kwarcowa na rynku zegarków niewątpliwie istotnie go zmieniła i doprowadziła do sytuacji, w której producenci tradycyjnych zegarków musieli wpisać się w nowy rynek i nową codzienność jaka ich spotkała. Firma Longines pozostała jednak przy tradycyjnych rozwiązaniach i nadal wprowadzała na rynek tradycyjne mechanizm z naciągiem ręcznym dbając jednocześnie o wyjątkowe wzornictwo, które przez długie lata była cechą charakterystyczną zegarków przygotowywanych właśnie przez tego producenta. Sytuacja nie uległa zmianie również w XXI wieku, gdy marka Longines nadal pozostaje synonimem wyjątkowego, wyróżniającego się na rynku zegarka. Wejście w XXI wiek było o tyle istotne dla firmy, że to właśnie w roku 2001 wprowadziła o sprzedaży swój trzydziestomilionowy zegarek.
Sportowe możliwości lecz elegancki wygląd
W ostatnich latach firma wprowadzając do sprzedaży swoje kolejne kolekcje zegarków dba o to, by odpowiadać z nimi na oczekiwania różnych klientów. Dlatego między innymi pojawiła się linia Sport Collection stworzona z myślą o klientach, którzy liczą na sportowe możliwości zegarka i wiele funkcji. Jednocześnie tworząc tą linię firma zadbała o to, by pokazać, że stworzenie funkcjonalnego zegarka nie musi oznaczać utraty elegancji. Jednocześnie firma nieustannie pracuje nad swoimi rozwiązaniami w zakresie współpracy z zawodami jeździeckimi i tworzy rozwiązania, dzięki którym dokonywanie pomiarów na tego typu zawodach ma stawać się łatwiejsze i dokładniejsze. Związek firmy ze sportem jest więc cały czas bardzo silny a wprowadzane kolejne kolekcje zegarków mają pokazywać, że klasyka zawsze będzie doskonałym wyborem.
Najczęściej czytane teksty ZegarkiCentrum.pl:
Smartwatch do treningu
Jak prawidłowo użytkować zegarek z panelem słonecznym?
10 ciekawostek o zegarkach